tisdag 24 juni 2008

8. Du såg väl aldrig

och jag fick väl aldrig plats i ditt lilla hjärta
för jag antar att mitt var för stort och
slagen var för hårda
kanske för snabba också
för att du skulle hänga med
för snabba för att du skulle hinna uppfatta att
någonstans hade du ett till hjärta som slog för dig
men dina ögon kunde inte se längre än till vattenytan
dina ögon kunde inte se hur sanden rördes runt på botten
i havet det stora havet
det som rymde allt jag hade allt jag älskade
det som rymde dig

och liknelser var väl ändå aldrig något för dig
men ändå så förstod du varenda ord jag sa
varenda blinkning och rörelse
men något du aldrig förstod var att
jag ville ha dig inuti
jag ville att du skulle se
sånt som ingen annan såg
för ingen blinkning eller rörelse
inget ord och ingen tår
kunde förklara det
Du såg väl aldrig
att bakom varje ord döljde sig tusen känslor
du såg väl aldrig gråheten som var placerad precis bredvid dig
och din värld var väl för liten för mig
men jag klagade aldrig

Inga kommentarer: