söndag 1 juni 2008

6. Det spelar nog ingen roll om jag är i Paris eller Tokyo

luften värmer
den annars så kalla huden
den annars så onda huden
som jag brukar sätta naglarna i
ibland
ibland när jag går sönder
jag trycker naglarna mot huden
och alla har väl något slags
självskadebeteende
inte för att det gör mindre ont
utan för att det känns mer
utanpå
än inuti

och du såg på när jag gick sönder
men dina fötter hade fastnat i marken
efter all tid vi stått stilla
och jag är lika trasig som då
ibland önskar jag att du kunde höra
mina skrik på hjälp
fastän jag sa att jag aldrig skulle bli så svag
att jag måste skrika för att höras
fastän jag sa att du bara skulle bry dig om
dig själv mera än om mig
för den där gången du föll så hårt
det får inte finnas någon mer sådan gång

om några månader faller löven igen
och då är jag inte kvar här
då är jag någon helt annanstans
och jag lovar
jag lovar att inte glömma dig då
för du glömmer mig så lätt ibland
att du nästan måste sätta upp
postit-lappar för att komma ihåg




Inga kommentarer: