onsdag 17 september 2008

-- syster låt blodet pulsera

syster
jag har börjat räkna mina andetag nu
men jag slutar alltid efter tio
och tänker
de kommer ändå inte minska
och jag vet att du gör det samma
fast du kommer kanske aldrig till tio
du bryter kanske ihop vid tre
och syster du ska veta att
jag vill vara hos dig då

vad är bra i mitt liv
inte särskilt mycket
men du är bra och
jag lever på den sekunden då vi
höll så hårt och viskade sanningar
i varandras öron
jag älskar dig syster

du säger att du vill andas systerluft igen
och jag håller med
jag vill så gärna höra dig andas
vill känna varenda andetag
vill andas med dig
syster

hur mycket du önskar att
morgondagen aldrig kom
så får du önska lika mycket
att vi ska krossa varenda mur
och hinder som står i vägen för oss
vi ska överleva det här

du måste leva syster
förstår du inte
septemberluften börjar bli alldeles för kall
och den sticker i halsen
det är inte förkylningen
det är saknaden
vill stå tätt intill

syster jag vill höra dig viska i mitt öra
att jag är världens bästa syster
och att du älskar mig
sedan ska jag säga detsamma
med lite blyghet
för sådana ord känns för stora
och okända
men jag menar det verkligen


syster låt blodet pulsera
för jag vet inte vad jag skulle göra utan dig
så många nätter som skulle
springa rakt in i mig
misshandla mig med dess mörker

1 kommentar:

Soph sa...

these are all yours?
they're lovely.